best of the best

Har sovit hos en kompis inatt. Så mamma hämtade mig i morses så vi åkte bara hem, bytte brallor och gav oss (ebba+3 4-benta) iväg till Mariestad för lunch och sen släppte mamma av mig på brukshundsklubben i 2,5 timme!
Det var längesedan träningen gått såhär bra med alla 3 samtidigt. 
Körde en liten bana med Chili. Det var lite udda svängar, långa skick, blind och bakombyten. Allt gick super fint, endast fusk i slalomet 1 gång. Hon hade super fin fart, följde mig jätte fint och jag är såååå nöjd med henne idag.
 
Körde lite samma med Fokus och Chess. Fast fokus fick sig lite balans och lydnadsträning också. Hade en kort tunnel följt av ett snett hopphinder så de nästan fick runda det. Blev SÅHÄÄÄÄRRR imponerad av Chess som redan förstod efter första försöket! Fokus gick det ganska bra med också, fast man märker ju att han är osäker. Men annars fint.
Sen körde vi en raksträcka med två hopphinder på rak följt av en lång mörk tunnel. Åter igen, 4månaders grabben fattade det direkt och sprack iväg från mig in i tunneln. Vilken hund! Jag visste att det skulle vara lätt med BC, men inte såhär lätt, kul! Fokus fick jag hjälpa mera då han inte riktigt vill springa in i tunneln, så jag får ta det lite långsammare och verkligen visa in honom i tunneln. Men tränade lite tunnelskick med fokus också och det ser mycket bättre ut. Så ja, super nöjd över dagen!

Sitter nu och planerar lite inför min kurs. Skickat ut mail till alla deltagare och går igenom min planering. Ska ju gå 3 kurser och hålla en själv.. ;)
Tror jag skrivigt det tidigare men det är ju en valpkurs med Chess. En agilityfortsättning med Fokus och en kortkurs lydnad med Fokus. Chili får sig ingen kurs då jag inte riktigt tycker att hon är i behov av det, men hon kommer ju få vara visningshund på min freestylekurs.
 
"Det är väl släppa man ska göra?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0