flocken är på turne!

Har vart ute på turne igen. Igår var jag iväg med alla 3 på Tibro BHK. För Chili och Chess gick det toppen. Chess, åter igen. Vilken hund! (Filmade lite idag, får se om det blev något av det) Fokus gick det mindre bra för. Han gör ju små utfall som alla redan vet. Och det hände 2 gånger. Så han åkte in i bilen en sväng och så fick det bli lite lydnad istället. Det gick helt okej, vågade inte ha honom lös. Men han hade super Fokus på mig, snabba både ställanden och lägganden, fint. Idag blev han röntgad, Olle Veterinären sa att det såg bra ut. Men det ska ju skickas iväg på "granskning".
 
Imorses var vi på en fika hos mammas moster, självklart var chess med. Alla mina hundar är hennes favoriter, men inte mammas.. Haha ;)
Han blev matad med små bullbitar och vi apportrade tidningar. Jag sa att hon då skulle ha en liten hund som kunde hämta tidningen, -jo, ja.. det hade ju varit bra. Sa hon då.. Haha kanske får låna ut honom någon dag. ;)

Vid fyra tog jag, Chili och Chess bussen till Töreboda, bytte buss till Mariestad och gick till brukshundsklubben för träning. Det var första gången Chess åkte buss. Har dom nästan alltid i sätet(står ingenstans att man inte får det, så why not? ;) så Chess la huvudet i mitt knä och somnade. Duktiga duktiga bebisen. 
 
Träningen gick helt okej, bättre gick det igår. Har iallafall insett att jag måste ta tag i min löpning. Inte kondition, utan lära  mig springa snabbare. Det går ju framförallt snabbare, men också bättre för Chili om jag springer snabbare. Snälla hjälp mig? Skrik och jaga mig när jag springer för långsamt.. Det skulle nog hjälpa.. ;)
Även Chess träning gick bra, men bättre igår. Men jag är så förvånad över hur bra det går så ska nöja mig med det nu!
 
Två rktigt trötta hundar, Chess ser något tröttare ut.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0