början på lydnads kl2

Kurstillfälle nr 1 gick helt okej. Jag gillar pratglada kursare, var väl ganska 50/50. Kollade lite film och tjatade belöningsplaceringar. Haha, dom måste velat skjuta mig där..
Nej men det blev lite olika varianter av slalom, snurr och possitioner. Lunchade i Tibro sen åkte vi hem och knaprade piller. Haft migrän ända sen kursen slutade och nu 10 timmar senare är de fortfarande lite kvar.. DÖ!
 

Åkte till Mariestads BHK vid fem för lydnadsträning med Fokus och PR/ungdoms möte. Körde väl mer eller mindre igenom hela 1an då vi ska tävla i helgen. Körde lite "fjärr och ruta" också. Inget av det har vi kommit speciellt långt med, har precis börjat med det då det väl är de som tar mest tid vid inlärning. Fjärren står jag 1-2 m ifrån. Han kan på längre håll men när han sätter sig upp så flyttar han frammåt. Så har en planka framför honom och belönar bakåt. Så kommer inte backa ifrån honom förns han slutar komma frammåt.. ;)
"Rutan" kör vi target och att han själv får springa fram till den. Det är också något vi precis börjat med, så han är lite osäker än så länge. Men vi har ju säkerligen bara kört det 3 gånger så det ser bra ut!
 
Imorgon ska jag till sjukgymnasten vid 2 för att få lite övningar till mitt knä så jag kan springa super snabbt på agilityplan sen.. ;)
 
Haha, ganska trött efter träningen i värmen! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0