3,5

Idag har vi varit sådär aktiva/kreativa vad man nu vill kalla det (jag som har så litet och dåligt ordföråd använder ordet BRA). Vid 12 tiden tog jag hela flocken ut på en skogsprommenad. Sen lite senare kom min syster och hämtade upp mig och mina 3. Vi åkte till BHK i Mariestad, tränade mestadels agility med alla 3. Chili körde mest slalom, gunga och lite skick. Även Julia körde en liten runda också, haha ja.. What to say? Chili körde sitt egna reys, hon tog S svängar sväng, utåt och hej och hå. Haha duktiga lilla snuttan!

Fokus fick sig en omgång tunnelskick och raksträcker, även lite KF-träning på A'et. Och för att inte glömma duktiga lilla Chess som lär sig snabbare än kvickt! Lärde sig tunneln idag, körde även två hopphinder (hinderstöd) på rak och lite S. Så duktig duktig duktig!

Sen tog iallafall jag och Julia driven på Mc D och vidare till mamma för att lämna av pumisarna och vidare till Mormor på en liten fika. Lille Chess bara föll ner på marken så trött han var. Och sen har han sovit sen dess. En jobbig dag med andra ord! ;) Efter att jag målat lite här hemma tog jag Pumisarna ut på en joggingtur på 3,5 km. Har en i koppel åt gången för annars bara de bråkar och leker. Och JAG får ut mer av det när jag har Fokus i koppel för han drar ju lite när vi springer, så jag springer ju snabbare! ;) Stackars lilla halsen bara, kanske kan köra med sele, men det lär ju inte vara så skönt? Aja, imorgon blir det förmodligen Tibro BK för lydnadsträning!
Juste juste, Pirri-prutt hängde ju med efter besöket hos mormor. Endast för lite skönhetsfix. Badade henne efter att jag själv tagit en dusch och i morgon är det saxen som ska sättas i henne. Hennes päls iallafall..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0