tack jessica!

Åkte ju somsagt till Brukshundsklubben i Tibro idag. Köde igenom det mesta själv, övade mycket fart och fokus. Alltså att Fokus ska fokusera på mig och inget annat.. ;)
Sen var Jessica där och tränade också så hon hjälpte mig lite. Vi körde igenom hela 1an, hon kommenderade och gick med hela tiden som störning eftersom att han tycker det är äckligt med andra människor. Och det gick jätte bra, och han höll fokusen på mig. Så jag är jätte nöjd med honom idag. Och tack för tipsen och hjälpen Jessica!

Både Chess och Chili var ju såklart med också. Chess körde jag kontakt under gång, kontakt när han sitter "fot" (inget kommando än). Super duktig kille. 
Med Chili körde jag lite rally, våra svårigheter. Har kommit på att det är ett ypperligt tillfälle att ta med sig klickern då! ;) Sen blev det ju såklart slalomträning och KF på balansen. KF på balansen gör hon så fint och felfritt, satans skit hund. Gör det på tävlingarna också!

Arkivet; Skulle suttit fint med ett bad idag när tempen låg runt 26!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0