2 2 2

2 hundar, 2 tävlingar, 2 städer. hej vad vi körde efter starten i Töreboda!
Började morgonen med att debutera lydnads kl1 med lille Fokus osm idag är 10 månader och 13 dagar. Allt som vi var lite osäkra på gick hur bra som helst. 10 på platsen, 8 på tandvisningen (han ställde sig) och en 5 på apporteringen. Jag trodde vi skulle få 0 för han kan alltså inte hplla apporten längre än 1-2 sekunder. Men så duktig han var, precis när tävlingsledaren sa åt mig att ta den så släppte han den. Men han satt och höll den i 5 sekunder, amazing! Annars var starterna lite sega. Linförigheten var inte så klockren som den brukar. Men vi fick med oss 158,5 poäng hem. Jag är super nöjd för att vara vår debut. Nästa gång, då ni!
.
Efter lydnaden var det rally på Billingen. Ingen banvandring ed dommare, fick springa igenom banan en gång. Var lite vimsig för visste inte vart jag skulle. Chili hoppade på mig två gånger för att jag velade så. Kunde ju somsagt inte banan, och hade fått fel banskiss också. Jaja så kan det gå.
Vi fick en 9placering, 87 poäng! Shit vad duktiga mina små pärlor är. Två godkända till och vi är uppe i fortsättningsklass!
(Fokus ca 3mån)
Inte trodde jag att jag skulle debutera precis när han var 10 månader. Och inte trodde jag att det skulle gå så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0