3 nybadade pumis

Vallningen gick helt okej, han var väldigt på hela tiden (vilken är jätte bra), så det ledde till skall. Fick gå och små bromsa honom studtals. Men som både Ann och Isi (?) sa, det är bättre att behöva dämpa än försöka få dem intresserade. Så nu ska vi jobba på med vallningen. Fåren jag hade tillgång till 1 km bort blev flyttade och kommer inte komma tillbaka förns i oktober. Och då ska jag kanske få låna dom igen. Så dom skiter vi i. Har ev. fått tag i några nya i Töreboda. Och det innebär ju att mamma måste köra och då finns det inte lika mycket tid till att valla. Men 2 gånger i veckan ska vi iallafall hålla det vid liv.
.
3 nybadade hundar har vi här hemma nu. Badade mina för dom luktade, njaa inte så gott. Och så slängde jag i Haldor i duschen också, lika bra. Imorgon blir det återigen en lugn dag. Ska dra iväg och handla lite för midsommar firande och sen blir det en långprommenad.
.
Bilder kommer senare, är för trött(lat) för att fixa det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0