vallningen

Vallningen igår gick jätte bra. Han fattade mer än vad han gjort tidigare. Tror det berodde lite på fåren då dessa gick mer i flock då de han "vallat på" tidigare varit väldigt spridda. Men vallningen är då verkligen något vi ska fortsätta med! Även uppvisningen igår gick bra. Eller bra och bra, skivan var försvunnen så jag fick improvisera lite till två helt okända låtar, haha. Men det gick bra. Ingen som märkte det :)
.
Idag har det inte varit någon hunddag. Varit i skolan och sen student direkt efter. Blir lungt för hundarna lördag och söndag också då jag ska iväg på klassresa med klassen och kommer hem på måndag. Då är det träning! Då är det buss till Töreboda-byte-Mariestad. Först lite agility med Chili (ev. en snabbis med Fokus). Men sen ska jag träffa Karin, min instruktör på den första tävlingslyd.kursen jag gick på. Hon ska hjälpa mig lite. Gå igenom 1an, kolla på apporteringen osv, ska bli jätte kul och nyttigt!
.
Bilder från vallningen kommer imorgon, är helt död just nu.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0