rally rally

Idag har både jag och mamm vart elever på en examinering för rallylydnandsinstruktörer. Vi var ca 3 stycken som fick gå för flera olika instruktörer och dom hade fått 3 skyltar lottade som vi skulle ha på vår "lilla kurs". Det gick riktigt bra, har ju tänkt att tävla med Chili framöver och det enda vi behöver träna på (bortsett från finslip) så är det ställande och läggande under gång.
.
Och medans Chili vilade körde jag lite lydnad med Fokus. Vi tränade svängar och läggande undergång. Det går verkligen super, jag tror faktiskt vi kan hålla kvar målet på tävling i sommar, iallafall om det fortsätter som det håller på nu! ♥
Han har ju varit lite svår att få kontakten med när vi tränar på olika brukshundsklubbar. Och detta var ju liknande, och det var ju folk som tränade med sina hundar, brevid en storväg, mitt inne i Skövde. Så snacka om störning! Men han fokuserade bara på mig, duktiga killen!

Mamma tyckte att jag skulle skriva med katternas resultat från gårdagen när dom var i Norge på kattutställning. Min lille (9kg) Fix fick sitt första cap. Efter 3 cap blir man premier (motsvarande champion på fertila), Channel fick ett Ex1. Hon var lite tunn och skulle ha "tjockare" benstomme. Men annars var det bra.
;arkivet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0