agiltiyträning

Precis hemkommen från en kväll på klubben i Tibro efter 1,5 timmes agilityträning med Jessica. Tänkte lägga upp kombinationen vi körde, men min mobil har dött så den kommer upp senare! Körde den med både Chili och Fokus och gick jätte bra med båda två. De höll uppe farten jätte bra, Fokus var på och med hela tiden. Chili tryckte på som bara den, jätte snäva svängar och snygga slalomingångar. Tränade gungan med båda och även slalom. Med chili använde jag mig själv som störning, jag sprang framför och bakom henne I slalomet, men det var inga problem!

Chess körde jag hopp hinder i ett L + en lång tunnel, körde raksträckor och puch&pull. Även det gick super bra. De har blivit så duktiga alla 3! Innan träningen i Tibro var vi i Mariestad och lämnade min katt på parning, så förhoppningsvis ska det väl ploppa ut några små missar om några veckor.
 
Något jag inte nämde förra helgen när jag var i Katrineholm och tävlade var att vi även lämnade bort mammas saluki Ture på prov hos en familj som bara hade en 9årig salukihane. Det har varit så ganska länge att så fort han blir stressad så går det ut över de mindre hundarna. Och det går inte riktigt att ha det så. Redan i våras bestämde sig mamma, Ingunn och Nicklas (som samäger Ture) att de skulle placera om honom, men vänta tills de hittade rätt ställe. Och det går jätte bra där han är nu, vilket är skönt :)
 
Hittade lite bilder från förra årets Hundmässa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0