Kurstårta!

God kvällen! Kom precis hem från lydnadskursen. Fokus var super duktig idag, fick även agera visningshund då vi kommit längre än de andra, vi har ju tävlat osv redan. Men en negativ(dock positiv?) sak som hände var när jag tränade plats med Fokus var att en wippet och en border terrier kom hoppandes på honom. De var inte aggressiva men jag vet ju hur Fokus är och det enda jag tänkte va "nu kommer vi ha 2 st hundar mindre på kursen för Fokus kommer äta upp dem båda två!"
Men hör och häpna, Fokus låg kvar tills bordern hoppade på Fokus. Min lilla stjärna, han visste att han skulle ligga och det gjorde han! Sen drog dom iväg, jag behövde ropa på Fokus två gånger sen kom han.

Jag minns som igår när han gjorde utfall mot allt och alla! Avslutade iallafall att jag la en plats med instruktörerna och de andra tittade på.. ;)

Igår var det ju min tur att hålla kurs, dock bara 2 som kunde komma. Annars gick det bra. Körde ett lydnadspass var med pojkarna och chili hjälpte ju till på kursen ;)

Två gamla gamla bilder på två av mina favoriter! Bara fokus som fattas <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0