lydnadstävling

En bild från Båstad, för att se mer www.ebbaleijon.blogg.se
 

Då var det helg igen, Båstad var bra. Blev ju inte så långvarit men det var kul att varit där iallafall. Mer bilder kan ni som sagt se på fotobloggen.
Vallningen härom dagen gick super. Chess utvecklas verkligen med stormsteg var gång, blir så stolt över honom. Både innan vallning, agility och lydnad. Så kul att se hans utveckling och hur duktig han faktiskt kommer att bli!
 
Vi var idag nere i Mariestad och kollade på kvällstävlingen. Spanade mestadels in klass 2 och Elit. Klass 2 för att få lite insikt i det och för att det snart är dags för min och Fokus tur att träda in i 2ans värld, och Eliten för det är så himla häftigt att se dom . Och bl.a Lillemor som jag och Jessica nyligen var och tog provat lektion för. 
 
Jag hade bara med mig Chili och Chess så traskade ner till agilityplanen och tränade lite. Chili och Chess kör exakt samma saker, men det som imponerar mig är att Chess klarar allt så mycket bättre än Chili, svängar runt osv osv. Lite mer säkerhet bara och han kommer bli toppen. Blev endel slalomträning med dom båda. Chili tränade jag lite skick och att hon verkligen ska hålla farten hela vägen. Chess tränade jag nu på 6 pinnar för första gången och det var nemas problemas. Körde att jag står fraför, brevid, att jag skickar och har nu börjat när jag skickar att gå runt på andra sidan. Dvs en början till vänsterslalom, och stödjer jag bara upp med att säga slalom en gång till så sätter han det. Så himla himla kul :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0