Resultat Ransäter

 
Vilken helg! På lördagen hjälpte jag Niclas Borg vid Afghan ringden, han hade med sig två stiliga pojkar. "Caspian", Mandinah Justifield Jealously och "Jason", Mult. CH Mandinah Impossible is Nothing. Båda vann sina klasser med CK så jag visade Caspian till bästa hane och cert! Riktigt riktigt kul, Jason blev bästa hane 3.
Sen var det fags för junior handlingen då jag hade äran att få låna Jason. Det gick riktigt bra och jag känner att Afghan är verkligen rätt för mig, känner mig så mycket bekvämare att visa det. Vi blev iallafall utplockade till top4 och skulle senare på eftermiddagen in i finalen. Innan dess var det vår egna salukitik "Nova", Qirmizi Nouvelle som skulle in i öppenklass, hon fick bara very good tyvärr.
 
In i finalen sprang jag och Jason iallafall och hamnade på 4e platsen men med ett SM-KVAL! Så stockholm hundmässa, here we come! :D Stooort stort tack till både Niclas, Daniel och Christina för ert förtroende!
Jag gick även in med en pumi-avelsgrupp där modern heter "Okoska Koroscenko" och vi placerade oss som nr4!
 
På söndagen var det SvK Fur som hade special, dvs Pumi, Mudi, Puli och Kommondor. 
Jag började med att visa vår egenuppfödda Berit som blev BIR valp, hon skötte sig riktigt bra och är hur nöjd som helst med henne i ringen!
Sen visade jag mammas Arons bror! "Isek", Mariell De Marque Isek Fylgiabroder i juniorklass utan några vidare resultat. Jag hann även med att visa ett Pumi-Par i parklass, hur kul som helst! Av 4st placerade vi oss som nr1!
Och även i söndags var det avelsklass som gällde, men denna gången blev vi BIS 1!
Berit som åter fick gå in i ringen gick även och blev BIS valp, min lilla pärla ♥
 
Utöver alla dessa fantastiska resultat dömde jag barn med hund på specialen, jag fick in två små pojkar i ringen. Den ena med en Puli och den andra med en Mudi. Fint arbete med dom båda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0