Ransäter

Nu är väskorna packade och hälften av det ligger i bilen. Imorgon runt 5 rullar vi mot Ransäter för två dagars hundutställning. Imorgon ska jag ställa Nova i Rasen och tävla Junior handling med en Afghan. På söndag är det SvK FUR som har special så då har vi med oss Chilis dotter Berit som ska ställas i valpklass för första gången, sen ska jag även ställa en bror till Aron och ev. en avelsgrupp. Ser verkligen fram emot detta. På lördagkväll ska vi åka en sväng till Chess uppfödare i Sunne eftesom att det inte är så långt till dom från Ransäter. Inte träffat dom sedan vi hämtade CHess för lite mer än ett år sedan. Så då ska vi väl försöka valla lite med honom och så får hon se vad hoon tycker om hono och vad vi ska träna på.
 
Har äntligen fått tag på får här hemma, 3 st oinvallade.. ;) men men, har varit där och testat lite på dom och det går väl sådär. Chess försöker verkliegen vilket va kul att se. Margareta so vi går kurs hos hade lite ankor hon sa att vi kunde får köpa, så har funderat lite på det. Iallafall till en början, och vad jag hört från andra gör det ju hunden mer nogrann osv.
 
Gabbi som jag tränade med i Borås, en av kennel Mandinah´s tikar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0