CHAMPION!

 
Har haft en otroligt lärorik och rolig helg, åkte ner till stockholm i lördags vid lunch, mötte upp Daniel och åkte till ett trimm där Niclas väntade med 3 afghaner. VI badade fönade och käkade i 7 timmar innan vi åkte till lägenheten för at sova i några timmar innan det var dags att stiga upp för att åka vidare till solvalla. Caspian vann sin klass, blev 3 bästa hane och fick sitt sista cert så nu är han svenska champion, underbart!

Jag visade en dalmatin i Bästa hane som blev 4a, avels och uppfödargrupp som båda blev BIR. Avelsgruppen blev BIS 2 medans uppfödargruppen blev oplacerad i BIS'et. Emellan allt detta hann jag även hastigt och lustigt med att visa en boxer, för första gången! Det gick riktigt bra faktiskt, inget vidare resultat men skulle inte säga nej till boxer igen!

Caspian följde med mig hem och kommer stanna här, på lördag åker han och jag till högbo för att tävla junior handling på söndag!

Igår var det vallning som stod på schemat, Chess förvånade oss alla! Han jobbade verkligen på, vi vallade på en större flock, de ar mellan 15-20 st och vi brukar vanligtvis valla på runt 5 st så nu fick han verkligen anstränga sig. Kul! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0