WIN WIN, 3 pinnar 4 lopp

 
WOW vilken helg säger jag bara. Finns det någon tävling som gått dåligt för mig i år? Möjligtvis 2 Junior handlings tävlingar då jag inte blivit placerad, men annars inte, vilket är helt otroligt. Är så satans imponerad av mina hundar. 
 
Helgen bestod av 2dagars agilitytävling för mig och Chili, det var andra gången hon startade klass 2 och vi känner oss mycket mer hemma där än i klass 1, vilket resulterade 3 nollor, 1 3e plats och 2 2a platser, 3 pinnar. Hade det inte varit för en femma på kontaktfältet hade det blivit ytterligare en pinne, men det hade ju varit helt sjukt. Det tog oss 3 år att komma upp i klass 2, men bara 2 dagar att komma halvvägs till klass 3. Det finns inget jag ser fram emot så mycket som att nå vårt mål - klass 3. Det har alltid varit målet men jag har ärligt talat inte riktigt trorr att vi ska klara oss ända upp dit. Efter denna helgen har tankarna helt ändrat sig, vi ska till klass 3, och vi ska dit nu. Låter klippena tala för sg själva, jag är mer än nöjd!!
 
Idag har det varit vallning på schemat iallafall, sista tillfället hos maggan på kurs. Vi vallade tills vi inte längre såg något, då var det dags att rull ahem när man inte såg skillnad på får och hund ;)
Men men, nu blir det paus från vallningen tills våren är här och all satsning på agility och lydnad, KÖR KÖR KÖR!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jädrar va duktiga ni är. :)

2013-09-25 @ 11:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0