valpflytt

Bilder från bästa helgen på länge då jag och Chess var hos världens bästa Pernilla ♥
 
Nu är valpflyttarna igång, en flyttade i helgen till Mariestad (halv foder) och idag flyttade två stycken till Tibro! Känns skönt att många av dom är såpass nära, att ha två i Tibro känns mycket bra eftersom att vi hänger en del där ;) Har i veckan redan varit där två gånger, i måndags var det kurs för Chess del, hade även med mig Chili en sväng så hon fick testa lite, gick faktiskt bättre än förväntat! Var även där ikväll, startade upp med ett lydnadspass med Chess som gick väldigt bra. Måste se till att träna mer på olika klubbar nu i vår, märker skillnad bara från när vi tränar här i Moholm som på en BHK. Sen skulle mamma åka iväg så bytte ut Chess mot Chili och Fokus istället ;)
 
Körde igenom nästan alla 1ans moment med Fokus + 2ans hopp och lite apporteringsträning. Ska slipa lite till på 1ans eftersom att vi snart ska tävla KM (vilket är klass 1) och så ska vi om två veckor ha uppvisning och då måste det ju vara snyggt. Sen blev det även lite agilityträning för då både Chili och Fokus. Helt klart godkänt för dom båda!
 
Lite annat kul-Har fått besked från Marma nu i dagarna och vi kom med till steg 2!! yes yes yes, men ska i år ha med Chess istället så även han får testa på det! Duktiga Fokus var ju bara 11 månader när han var med mig uppe, men Chess kommer vara 14 månader då.
Sen söker vi en halv-fodervärd i närheten till den sista valpen som är kvar (röd). Hon är min favorit och har varit det sedan hon va ca 2 veckor. Så himla frammåt och go, en riktig kruthund :D

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Spännande med valpflytt. Hoppas att du hittar en bra halvfodervärd åt den sista valpen. (hade jag inte haft en hund som inte gillar andra så hade jag kastat mig i bilen direkt! haha)

2013-04-18 @ 12:27:22
URL: http://www.sheltieliv.hundpoolen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0