home sweet home

Nu är vi hemma från Marma. 6 olika tåg, centralen i Stockholm, Gävle, Marma. Fokus brydde sig inte alls. Det har varit 6 lärorika och roliga dagar. Kan ju sammanfatta det såhär: Lite sömn och mycket mat! I början var han ganska osöker på allt nytt folk och tyckte dom vad läskiga och äckliga. Men redan andra dagen så började han gå fram till Folk då han insåg att man fick godis då.. ;)
De sista dagarna kunde han t.o.m jobba med andra! En natt sov vi på fält i små knäppetält. Ganska kallt men funkade helt okej. Jag ska absolut söka steg 2 nästa år. Och rekomenderar verkligen att gå steg 1! Det enda negativa med det var att det kunde vart mer hundträning. Det var väldigt mycket "teori", det var bra och lärorikt men hade gärna bytt ut det till lite mer hundträning. 

Så efter 11 timmars sömn inatt tog jag Chili och Chess. Packade bilen och åkte till Brukshundsklubben (såklart var det ju mamma som körde) och tränade lite. Blev 1,5 timmes agiility! Chili gick jätte fint. Blev lite repetion på allt. Kontaktfälten är 5 stjärnigt! ***** Duktiga fuktiga lilla hunden. Slalomet var det fortfarande lite slarv, men nu mestadels när jag springer brevid, enkelt. Hon går bättre när jag springer runt, skickar eller springer före. Men jag är ju ändå såklart lite osäker på det eftersom att hon fuskar ibland. Men vi körde hårt och till slut satt det minst 10 gånger i rad!

Chess fick sitt första lilla "pass" på agilityplanen. Körde lite skick över hinderstöd och runt hinderstöden. Han tyckte det var skit kul. Försökte på oss tunneln också, men att vara själv och inte kunna sitt stanna till 100 är lite svårt.. ;) Han har ju bara innan sprungit brevid mig när jag tränat med Fokus och Chili som lite störning. Han har skitigt i hundarna, bara sprungit efter oss. Haha, gullen!

Nu ska hundarna få kvällis och jag ska ta mig en liten tupplur. Har inte varit 8timmars sömn varje natt precis..

 
Bilder; Greta Sköld, Ebba Leijon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0