good luck ture

Startade dagen med att åka till klubben i Mariestad för lite lydnad(Fokus), rally(Chili) och agility(Fokus, Chili): Fokus var lite "ofokuserad" under lydnaden, men efter ett tag kom han igång. Körde lite inkallningar, lägganden och ställanden. Och medans jag och Chili körde rally fick han faktiskt ligga en lite plats. Det gick bra, fick gå och belöna honom ibland. Men efter en stumd kopplade han av, duktiga vovven. Det har dock Chili inga problem med. 
Medans vi tränade på lekte Chess och Haldor som två små stollar!

Vidare gick vi tilla agilityplan där vi fokuserade på starter med Fokus, försökte lite med gungan. Men den är himla läskig, så vi tar myr steg. Det var en liten bana uppställd. Formad som en 0a. Långa raksträcker med bara hopp, däck, A-et, gungan, tunnel och slalom. Så det var lagom. Sprang som en liten idiot, men hon var väldigt frammåt och det är ju super duper. Hon kunde ju lixom lista ut vägen själv. Men jag la in några S och tog tunneln från olika håll. Slalomet körde vi bakombyte, framförbyte osv. Så jag är helt klart super nöjd med träningen idag!

Imorgon är jag hemma och är hundvakt och nästan alla stollar. Mamma ska iväg på hundutställning i Borås med Ture och Nova så Haldor och Mimmi får hänga med mig hela dagen! :)
Bild1: Vad som idag krävdes för en lyckad träning
Bild2: Agility planen var minst sagt blöt. När vi sprang skvätte det ändå upp på shorsen. Så nu står skorna på tork!

Update: Datorn har lyckats vrida på bilderna så ni får stretcha nacken lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0