vallning vallning vallning

Är mycket vallning just nu. Men det är kul! Kom hem från skolan, en promenad med hela högen, klippte gräset och sen begav jag mig till fårhagen.
Chili fortsätter förvåna, måste ta med mamma någon dag så hon får filma. Den fegisen är så duktig! Var tredje gången idag och hon är super super! Fokus är inte lika super super.. Han kan ibland vara på fåren. Eller han är det aldrig, men man ser att han vill. Ibland sprintar han bara, han "vallar" inte. Men ska försöka gå till fåren på söndag och måndag/tisdag. Men då får det bli förmiddag, har jobb både måndag och tisdag..
På onsdag är det off.kvällstävling i Örebro. Det är bara chili som ska starta. Vi är super taggade! Var ju på klubben igår och tränade mest lydnad med Fokus. Men endel agility med båda. Det går framåt med Fokus, jätte kul. Fuskandet med Chili gick helt okej igår. Slalomet bara fusk 1 gång.. ;)
Balanshindren ingen, hoppas på 0 fel. Hoppas hoppas..

Imorgon är det lugnt på träningsfronten. Skolavslutning och kalas, så det är vila som gäller! Ska bli skönt med lov nu, känner att jag kan ägna mer tid åt hundträningen. Och speciellt agilityn. Kan ta en buss till Töreboda/Mariestad och träna mitt på dagen, det mina vänner, det är nice!
.
Bild:Påväg till hagen, fick lite publik motsvarande ett 20tal kossor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0