sheepdogs

Lydnadskursen har lidit mot sitt slut. Vi har lärt oss en del och vi ska bara slipa lite så är vi nästan tävlingsklara! Igår var vi och hälsade på i fårhagen, Chili tycker det är lite obehaglit men man ser på henne ibland när hon springer iväg och rundar fåren att hon vet någonstans i bak huvudet vad det är hon ska göra. Fokus är dock mer på, för mycket. Han var några gånger och ville naffsa lite, men har bestämt med Victor som har fåren att komma 1-2 gånger i veckan. Och eftersom att vi snart ska iväg på vallkurs behöver dom ju vara lite kompisar med får.
.
Har kommit med på ett MH-test med Fokus, det ska bli skit kul. Jag vet när jag var iväg med Chili och Pirri hur kul det var, skulle vilja filma. Det får mamma göra! Och han som håller i det håller även på med IPO och jag skulle ju vilja köra det, har ju lite fel hund så ska iallafall få kolla lite på det :D
.
Idag körde vi fårdträning på agilityplan och oj så bra det gick. Körde några kluringar, slalom och lite kontaktfält med Chili. Vi har kommit så långt bara på ett halvår nu, jag märker sån skillnad! Fokus fick sig lite basic. Lite balanshinder och olika svängar. Han börjar också fåtill det. Skulle vilja gå någon handlerkurs med honom. Senare i sommar isåfall när han är mer säker på alla hunder och jag kan lita på honom och skicka honom osv. Men det får vi se..
I höst ska vi ju (ungdom på Mariestads BHK) ta hit Stina Mattsson så får väl växla lite mellan Chili och Fokus, om inte Chili har valpar villsäga.. ;)
Hälsade ju på kossor också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0