heldag i fårhagen

Fokus och en Muditjej som var med och vallade.
Bild från igår då vissa klädde upp sig mer än andra ;)
 
Igår var det jubileumsfest med kattklubben som fyller 25, god mat och trevliga m människor. Dock inga hundar.. :( haha
 
Efter 5 timmar i fårhagen idag med trånga gummistövlar har jag lite att tänka på. Vart jag ska peka med händer, fötter och käppar. Var jag ska ta vägen och när jag ska hålla käften ;) Men kul var det iallfall. Körde med både Chess och Fokus, var så förvånad över att det gick så bra med Fokus som det gjorde. Chess var också duktig, att han tyckte fåren var läskiga förra gången var bara en tillfällighet. Fick sitta och hålla i honom hela tiden, han låg och spanade hela tiden, skakade och ryckte för att ville. Men när han väl fick valla så la han sig ner och nöjde sig när de var framför honom och stog stilla. Så det ska vi träna på!
 
Film kommer!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

coolt, vallar du med dina pumis/mudis? :) Hur är det? Har bara sett poil long/face rase och BC in action förut...

Svar: ja lite grann, alla är ju pumis, bara Fokus som inte ser ut som en. Men Fokus vallar jag iallafall med, de andra har jag testat med. Och om jag skulle vilja skulle det väl funka, men dom har inte riktigt viljan och draget själva så då får dom avstå! :)
Dom är ju kroppsvallare, just pumi/mudi/puli ska ju mestadels fösa fåren frammåt bara :)
pumimedfart.blogg.se

2012-11-21 @ 23:02:38
URL: http://www.redcanine.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0