Eskilstuna och Norrköping

 
4 bilder från helgen som varit. Jag och min fantastiska soulmate tog oss en liten tur upp i Sverige för två utställningar. På lördagen var det Eskilstuna som gällde, jag visade 2 salukis, en ch hane till 4 i klassen, och vår egna Nova till 2 i klassen med CK. Skulle visat pumivalpen Berit också men krockade totalt, men mamma fick rycka in efter att hon visat sin chihuahua till 4 i klassen. Berit blev då Bir valp och mammas egna pumi, aron vann sin klass utan CK. Junior handlingen gick helt okej, fick en fjärdeplats då jag tävlade med salukihanen jag visade i ch klass. ( bilder på oss tillsammans kommer komma!). Men min Pernilla gick och vann tillsammans med sin Aussie, stoooort grattis!

När dag 1 var slut rullade vi vidare till Norrköping för utställning och junior handling på söndagen. Vi startade dagen med att visa min chefs två border terriers, de båda fick exellent men utan ck, vinnare och 2a i klassen. Sen var det dags för Novas tur igen, 4 i klassen (om jag inte minns fel haha, så mycket att komma ihåg). Det som har stått på hennes kritik i helgen är henne front, som är mycket sant, den är inte så vacker. Men men, hon är rolig att visa!

Junior handlingen blev inte mycket förändrad dag 2, Pernilla vann och jag kom fyra. Enda skillnaden var att det var lite mer tävlanden. Jag hade då en lånad bedlington terrier, som jag aldrig någonsin rört. Visste inte så mycket om rasen men det gick otroligt bra faktist. Bättre än på lördagen då jag hade en ras jag var van vid, så det var kul. Hoppas att jag någon gång kommer få visa en bedlington igen. Underbara hundar det där!
 
Nu är skolan startad och det innebär tidiga mornar, så nu ska jag stänga ner och fortsätta med bildredigeringen senare i veckan. Imorgon är det agilitymöte + träning därefter med min syster i Tibro. Det är bl.a lag till DM som ska bestämmas, spännande spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0