Träning för Lillemor Edström

 
Nu är jag Fokus och Chess hemma efter 2 timmars privatträning hos Lillemor Edström igen. Kan ju säga att vi var ju inte speciellt torra när vi skulle åka hem,  men nöjda, glada och taggade iallafall! Med Chess körde vi igenom alla ettans moment, och det enda vi ska nöta nu innan debuten 30 augusti är linförigheten. Det är det enda som inte sitter, och det vi haft svårast med. Men det kommer, nu blir det minst ett pass om dagen fram till den 30 så ska det fan sitta! ;) Bilderna är tagna ifrån när mamma filmade när vi körde igenom ettan.
 
Fokus då, han har haft två mycket speciella veckor ;) Han har flyttat tillbaka ett år i tänket. Han har nu inte lyssnat, stuckit ifrån mig och varit helt ointresserad. Men idag jobbade han faktiskt, så hoppas han skärper till sig så att även vi kan starta den 30. Men hans är det betydligt mer jobb än med Chess pill. Tyvärr blev det inga bilder då detta är taget från en film.. :(
 
Men för nu får Fokus glömma av lydnaden, iallafall tills på måndag ;) Söndag är det ju som sagt agilitytävling som står på schemat och vi får se hur pojken sköter sig då!
 
Lilla Berit har nu fått ett nytt hem. De som tog en hane men pga sjukdom fick lämna tillbaka honom har testat henne ett tag och har tydligen funkat kanon, så där stannar hon! :D Är bara 3 mil ifrån oss, Tibro där jag brukar träna. Så henne lär vi nog se mycket av ändå. Och hon ska ju med till Eskilstuna nästa lördag då jag ska ställa henne! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0