vallning

 
Det är sjukt vad skolan tar mycket tid nu, sitter här och kom precis på att jag måste ha en inlämning klar tills imorgon. Har ju ingen tid för skolarbeten på helgerna, igår hade ju vi på Tibro BK en agilitytävling. Jag har ju ingen hund att starta så agerade endast funktionär, och det måste nog vara första gången jag endast var funktionär. Jag brukar ju iallafall ha en hund att starta, men mamma kom förbi med Chess så när sista smallklassen var klar lät jag honnom springa i lite tunnlar :)
 
Idag var det vallning som gällde, var uppe hos Erika i Finnerödja. Det var bara Fokus som fick köra då dessa fåren var lite för orörliga för Chess. Dom funkade jättefint med Fokus, men Chess behöver får som rör sig då han gärna lägger sig och endast "eyear". Ska försöka se om jag kan få tillgång till min klasskompis får igen så vi verkligen kan sätta igång!
Ska iallafall ta och beställa hem en vallpipa nu på direkten, känner att om jag ska ha ljud i den när det är dags bör jag nog börja med den nu.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0