Junior handling i Högbo

 
Vilken underbar helg jag har haft! Jag mötte upp Pernilla på tåget hem till mig i fredagseftermiddag och vi ägnade mestadelen av den kvällen till att prata om allt och fixa caspian med bad, fön och kammning. På lördagen åkte vi till Mariestad för lunch och sedan möta upp Nicklas för att starta resan upp mot Högbo för tältuppsättning och sen vidare till Gävle för incheckning på hotellet. På söndagen var det tävlingsdags, Nicklas hade med sig deras veterantik - Gucci som blev BIR veteran, grattis! Och till Junior handlingen, det höll på längre än väntat i värmen men alla lyckades hålla i. Caspian skötte sig mycket bra genom allt, vi bytte två hudnar två gånger. Första gången fick jag en sheltie som jag är mycket nöjd över hur jag visade. Andra gången fick jag en springer (den som Pernilla tävlade med), detta var i slutet så han hade tröttnat lite men jag fick ändå till det helt okej. Det blev top 4 för både Pernilla och mig och det betydde ju final. I finalen grep jag tredjeplatsen och Pernilla förstaplatsen.
 
Direkt efter det var det dags att hjälpa kennel Mariell de Marque (PUMI) i avelsgrupp där jag visade Ocoska som blev BIS 3, grattis Lena och Ingemarie!
 
Imorgon är det Rallylydnads-KM med Chili som gäller, ska bli spännande och se hur det går haha.. På torsdag är det jag som håller första tillfället i min kortkurs i ringträning. Rolgit roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0